Fricke O, Stabrey A, Tutlewski B, Schoenau E
Children's Hospital of the University of Cologne, Germany.
Klin Padiatr. 2009 Dec;221(7):436-9. doi: 10.1055/s-0029-1238315.
Kinetic analyses of the neuromuscular system have become an important part in the diagnostics of metabolic bone disorders in pediatrics because of the relevance of the 'Functional Muscle-Bone Unit'. Because muscle function is associated with muscle metabolism, it is suggested that the association of maximal forces with anthropometric variables (e. g., body weight) is characterized by allometric scaling. The present manuscript aims to describe the scaling exponent for the association of maximal forces of mechanography and dynamometry to body weight and exemplarily applies the prediction of 'Peak Jump Force' (PJF) by 'Maximal Isometric Grip Force' (MIGF) for the characterization of the unconditioned neuromuscular system in subjects with congenital heart disease (CHD).
MIGF was measured in a reference population of 135 school boys and 177 school girls who were not randomized individuals of a German primary and high-school. In addition, data of the neuromuscular system were analyzed in 29 individuals with CHD.
Participants performed counter-movement jumping on a force plate to measure PJF and v (max). MIGF was determined by dynamometric measurement.
PJF scaled (body mass) (0.97) in girls and (body mass) (1.05) in boys. PJF was not different from the scaling exponent=1 in both genders. After having taken the logarithm, MIGF predicted PJF with R (2)(adjusted)=0.774 in boys, R (2)(adjusted)=0.720 in girls (p<0.001 each) and R (2)(adjusted)=0.209 (p=0.007) in patients with CHD. The mean of the predicted PJF was lower than the mean of the measured PJF in subjects with CHD (p<0.001). The difference between the predicted and the measured PJF (DeltaPJF) was associated with v (max) (R (2)(adjusted)=0.113, p=0.042).
PJF scales body weight in an isometric way as recently describe for other vertebrates. MIGF is a good predictor of PJF in healthy children, but not in unconditioned individuals. DeltaPJF indicates conditioning of the individual and may be used to describe inter- and intramuscular coordination in children. HINTERGRUND: Mechanografische Analysen des neuromuskulären Systems haben mittlerweile auch einen diagnostischen Stellenwert in der Pädiatrie erlangt. Ziel der vorliegenden Untersuchung ist die kinetische Analyse des Counter-movement-Sprungs durch die Messung der Bodenreaktionskräfte in Hinblick auf seine allometrische Skalierung und im Vergleich zur Entwicklung der ,Maximalen isometrischen Griffstärke' (MIGF) bei Kindern und Jugendlichen. PROBANDEN: Die Studienpopulation umfasste 135 Schüler und 177 Schülerinnen, die nicht randomisiert wurden und Schüler einer deutschen Grundschule und eines deutschen Gymnasiums waren. Zudem wurden Daten von 29 Patienten mit kongenitalen Herzfehlern analysiert.
Die Studienteilnehmer absolvierten Counter-movement-Sprünge auf einer Sprungplatte, sodass die maximale Sprungkraft (Peak Jump Force, PJF) und die maximale Geschwindigkeit des Massenschwerpunktes beim Absprung (v (max)) ermittelt werden konnten. MIGF wurde durch Messung mit einem Dynamometer bestimmt. ERGEBNISSE: PJF-skalierte (Körpermasse) (0,97) bei den Mädchen und (Körpermasse) (1,05) bei den Jungen. Der Skalierungsfaktor von PJF war bei Mädchen und Jungen nicht signifikant vom Faktor=1 verschieden. Nach Lograithmierung sagte die Variable MIGF den Parameter PJF in der Gruppe der Jungen mit R (2)(adjusted)=0,774, in der Gruppe der Mädchen mit R (2)(adjusted)=0,720 (jeweils p<0,001) und in der Gruppe der Herzkranken mit R (2)(adjusted)=0,209 (p=0,007) voraus. Der Mittelwert des vorhergesagten Wertes für PJF war niedriger als der Wert der gemessenen PJF in Patienten mit Herzerkrankung (p<0,001). Die Differenz zwischen vorhergesagter und gemessener PJF (DeltaPJF) stand statistisch mit v (max) (R (2)(adjusted)=0,113; p=0,042) in Zusammenhang. SCHLUSSFOLGERUNGEN: PJF skaliert isometrisch zur Körpermasse, wie es bereits für andere Vertebraten beschrieben wurde. MIGF ist ein guter Prädiktor für PJF bei gesunden Kindern und Jugendlichen, jedoch nicht bei Menschen mit einem unkonditionierten neuromuskulären System. DeltaPJF kann als Marker für die Konditionierung eines neuromuskulären Systems angesehen werden und beschreibt inter- und intramuskuläre Koordination.
由于“功能性肌肉-骨骼单元”的相关性,神经肌肉系统的动力学分析已成为儿科代谢性骨病诊断的重要组成部分。由于肌肉功能与肌肉代谢相关,有人提出最大力量与人体测量变量(如体重)之间的关联具有异速生长比例关系。本手稿旨在描述力学描记法和测力计测量的最大力量与体重之间关联的比例指数,并举例应用“最大等长握力”(MIGF)预测“峰值跳跃力”(PJF),以表征先天性心脏病(CHD)患者的非条件神经肌肉系统。
在135名男学生和177名女学生的参考人群中测量了MIGF,这些学生并非德国小学和高中的随机个体。此外,对29名CHD患者的神经肌肉系统数据进行了分析。
参与者在测力板上进行反向运动跳跃,以测量PJF和v(max)。通过测力计测量确定MIGF。
女孩的PJF与(体重)的比例为(0.97),男孩为(1.05)。两种性别的PJF比例指数与1无显著差异。取对数后,MIGF预测男孩的PJF时,调整后的R(2)=0.774,女孩为R(2)(调整)=0.720(均p<0.001),CHD患者为R(2)(调整)=0.209(p=0.007)。CHD患者中预测的PJF平均值低于测量的PJF平均值(p<0.001)。预测的和测量的PJF之间的差异(DeltaPJF)与v(max)相关(调整后的R(2)=0.113,p=0.042)。
PJF以等长方式与体重成比例,正如最近对其他脊椎动物所描述的那样。MIGF是健康儿童PJF的良好预测指标,但不适用于非条件个体。DeltaPJF表明个体的条件状态,可用于描述儿童的肌肉间和肌肉内协调。背景:神经肌肉系统的力学描记分析在儿科也已获得诊断价值。本研究的目的是通过测量地面反作用力对反向运动跳跃进行动力学分析,以观察其异速生长比例关系,并与儿童和青少年的“最大等长握力”(MIGF)的发展进行比较。
研究人群包括135名男学生和177名女学生,他们未被随机分组,是德国一所小学和一所文理中学的学生。此外,分析了29名先天性心脏病患者的数据。
研究参与者在跳跃板上进行反向运动跳跃,以便能够确定最大跳跃力(峰值跳跃力,PJF)和起跳时质心的最大速度(v(max))。通过测力计测量确定MIGF。
女孩的PJF与(体重)的比例为(0.97),男孩为(1.05)。女孩和男孩的PJF比例因子与因子1无显著差异。取对数后,变量MIGF在男孩组中预测参数PJF时调整后的R(2)=0.774,女孩组中为R(2)(调整)=0.720(均p<0.001),心脏病组中为R(2)(调整)=0.20九(p=0.007)。心脏病患者中预测的PJF值低于测量的PJF值(p<0.001)。预测的和测量的PJF之间的差异(DeltaPJF)在统计学上与v(max)相关(调整后的R(2)=0.113;p=0.042)。
PJF与体重呈等长比例关系,这已在其他脊椎动物中有所描述。MIGF是健康儿童和青少年PJF的良好预测指标,但不适用于具有非条件神经肌肉系统的人。DeltaPJF可被视为神经肌肉系统条件状态的标志物,并描述肌肉间和肌肉内协调。