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本文引用的文献

1
Use of endoscopic stents to treat anastomotic complications after bariatric surgery.使用内镜支架治疗减肥手术后的吻合口并发症。
J Am Coll Surg. 2008 May;206(5):935-8; discussion 938-9. doi: 10.1016/j.jamcollsurg.2008.02.016.
2
Predicting complications after bariatric surgery using obesity-related co-morbidities.利用肥胖相关合并症预测减肥手术后的并发症。
Obes Surg. 2007 Nov;17(11):1451-6. doi: 10.1007/s11695-008-9422-1.
3
Trends in mortality in bariatric surgery: a systematic review and meta-analysis.减重手术的死亡率趋势:一项系统评价与荟萃分析
Surgery. 2007 Oct;142(4):621-32; discussion 632-5. doi: 10.1016/j.surg.2007.07.018.
4
Bariatric surgery for morbid obesity.针对病态肥胖的减肥手术。
N Engl J Med. 2007 May 24;356(21):2176-83. doi: 10.1056/NEJMct067019.
5
Marginal ulceration after laparoscopic gastric bypass: an analysis of predisposing factors in 260 patients.腹腔镜胃旁路术后边缘性溃疡:260例患者的易感因素分析
Surg Endosc. 2007 Jul;21(7):1090-4. doi: 10.1007/s00464-007-9285-x. Epub 2007 May 19.
6
Relationship between surgeon and hospital volume and readmission after bariatric operation.减肥手术后外科医生及医院手术量与再入院之间的关系。
J Am Coll Surg. 2007 Mar;204(3):383-91. doi: 10.1016/j.jamcollsurg.2006.12.031.
7
Internal hernia after laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass for morbid obesity.腹腔镜Roux-en-Y胃旁路术治疗病态肥胖后发生的内疝
Obes Surg. 2006 Oct;16(10):1265-71. doi: 10.1381/096089206778663689.
8
Laparoscopic surgery for morbid obesity: 1,001 consecutive bariatric operations performed at The Bariatric Institute, Cleveland Clinic Florida.病态肥胖的腹腔镜手术:佛罗里达克利夫兰诊所减肥研究所连续进行的1001例减肥手术。
Obes Surg. 2006 Feb;16(2):119-24. doi: 10.1381/096089206775565230.
9
Objective comparison of complications resulting from laparoscopic bariatric procedures.腹腔镜减肥手术并发症的客观比较。
J Am Coll Surg. 2006 Feb;202(2):252-61. doi: 10.1016/j.jamcollsurg.2005.10.003. Epub 2005 Dec 19.
10
Endoscopic evaluation of the gastrojejunostomy in laparoscopic gastric bypass. A series of 340 patients without postoperative leak.腹腔镜胃旁路术后胃空肠吻合术的内镜评估。340例患者术后无渗漏。
Surg Endosc. 2006 Feb;20(2):199-201. doi: 10.1007/s00464-005-0118-5. Epub 2005 Dec 5.

[减重手术中腹腔镜Roux-en-Y胃旁路术后的并发症]

[Postoperative complications after laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass in bariatric surgery].

作者信息

Meyer Günther, Stier Christine, Markovsky Oliver

机构信息

Abteilung für Allgemein-, Viszeral- und Gefässchirurgie, Chirurgische Klinik München-Bogenhausen, München, Deutschland.

出版信息

Obes Facts. 2009;2 Suppl 1(Suppl 1):41-8. doi: 10.1159/000198259. Epub 2009 Mar 18.

DOI:10.1159/000198259
PMID:20124778
原文链接:https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6444587/
Abstract

Der laparoskopische Roux-Y-Magenbypass weist eine Reihe charakteristischer chirurgischer KomplikationsmÖglichkeiten neben den in der bariatrischen Chirurgie generell vorhandenen Risiken auf. Durch die minimal-invasive Technik konnte das Risiko insgesamt vermindert werden. Die MortalitÄt betrÄgt 0–0,5%, das MorbiditÄtsrisiko betrÄgt zwischen 6 und 30%. Dabei erschweren die speziellen UmstÄnde des morbid adipÖsen Patienten hÄufig die Diagnosestellung, und insbesondere septische Komplikationen mit einem hohen MortalitÄtsrisiko stellen eine große Gefahr dar. GrÖßt mÖgliche Sicherheit und PrÄvention sind daher besonders wichtig. Die hÄufigsten Todesursachen sind Lungenembolie und Anastomoseninsuffizienz. Die hÄufigsten Komplikationen haben pulmonale und kardiale Ursachen. Wundkomplikationen werden als Folge des laparoskopischen Zugangssehrselten beobachtet. Chirurgische Komplikationen resultieren im Wesentlichen aus Blutungen, Problemen an den Anastomosen und NÄhten sowie dem DÜnndarm in Form von PassagestÖrungen unterschiedlicher Genese. Die chirurgischen wie bariatrischen Ergebnisse zeigen, dass das Ausmaß der FrÜh- und SpÄtkomplikationen im Vergleich zu den Folgeneiner fehlenden operativen Behandlung akzeptabel ist. Postoperative Complications after Laparoscopic Roux-en-Y Gastric Bypass in Bariatric Surgery The laparoscopic Roux-en-Y gastric bypass surgery involves some characteristic surgical complications besides the general risks associated with bariatric surgery. The overall risk could be effectively decreased due to the minimal invasive technique, though. The mortality is 0–0.5% and the risk ofmorbidity varies between 6 and 30%. However, the specific circumstances of morbidly obese patients make diagnostics difficult. Especially septic complications of any kind represent a high risk ofmortality. Therefore, maximal safety und prevention are very important issues to consider. The most common causes of death are pulmonary embolismand insufficiency of anastomosis. Due to the laparoscopic approach complications of wound healing are scarcely observed. The most frequent complications result from pulmonary and cardiac dysfunctions. Surgical complications mainly result from bleedings, problems with the anastomoses and sutures as well as from the small intestine showing any kind of passage malfunction. Overall, the surgical and bariatric results reveal that early postoperative and long-term complications remain within tolerable limits when compared toconsequences of a lack of surgery.

摘要

腹腔镜Roux-Y胃旁路手术除了具有肥胖症手术中普遍存在的风险外,还有一系列典型的手术并发症。不过,由于采用了微创技术,总体风险得以降低。死亡率为0%-0.5%,发病率风险在6%至30%之间。然而,病态肥胖患者的特殊情况常常使诊断变得困难。特别是各种感染性并发症具有很高的死亡风险。因此,最大程度的安全和预防是特别重要的问题。最常见的死亡原因是肺栓塞和吻合口漏。由于采用腹腔镜手术入路,很少观察到伤口愈合并发症。最常见的并发症是由肺部和心脏问题引起的。手术并发症主要源于出血、吻合口和缝线问题以及小肠出现的各种类型的通道功能障碍。总体而言,手术和肥胖症治疗结果表明,与未进行手术的后果相比,术后早期和晚期并发症的程度是可以接受的。

腹腔镜Roux-Y胃旁路手术在肥胖症手术中的术后并发症 腹腔镜Roux-Y胃旁路手术除了具有与肥胖症手术相关的一般风险外,还存在一些典型的手术并发症。不过,由于采用了微创技术,总体风险得以有效降低。死亡率为0%-0.5%,发病率风险在6%至30%之间。然而,病态肥胖患者的特殊情况使诊断变得困难。特别是任何类型的感染性并发症都具有很高的死亡风险。因此,最大程度的安全和预防是非常重要的考虑因素。最常见的死亡原因是肺栓塞和吻合口功能不全。由于采用腹腔镜手术入路,很少观察到伤口愈合并发症。最常见的并发症是由肺部和心脏功能障碍引起的。手术并发症主要源于出血、吻合口和缝线问题以及小肠出现的任何类型的通道故障。总体而言,手术和肥胖症治疗结果表明,与缺乏手术治疗的后果相比,术后早期和长期并发症仍在可接受范围内。