• 文献检索
  • 文档翻译
  • 深度研究
  • 学术资讯
  • Suppr Zotero 插件Zotero 插件
  • 邀请有礼
  • 套餐&价格
  • 历史记录
应用&插件
Suppr Zotero 插件Zotero 插件浏览器插件Mac 客户端Windows 客户端微信小程序
定价
高级版会员购买积分包购买API积分包
服务
文献检索文档翻译深度研究API 文档MCP 服务
关于我们
关于 Suppr公司介绍联系我们用户协议隐私条款
关注我们

Suppr 超能文献

核心技术专利:CN118964589B侵权必究
粤ICP备2023148730 号-1Suppr @ 2026

文献检索

告别复杂PubMed语法,用中文像聊天一样搜索,搜遍4000万医学文献。AI智能推荐,让科研检索更轻松。

立即免费搜索

文件翻译

保留排版,准确专业,支持PDF/Word/PPT等文件格式,支持 12+语言互译。

免费翻译文档

深度研究

AI帮你快速写综述,25分钟生成高质量综述,智能提取关键信息,辅助科研写作。

立即免费体验

相似文献

1
[Impact of COVID-19 Outbreak on Emergency Department Admissions in a Specialized Hospital].[新型冠状病毒肺炎疫情对某专科医院急诊科收治情况的影响]
Gesundheitswesen. 2021 Apr;83(4):265-273. doi: 10.1055/a-1384-0508. Epub 2021 Mar 17.
2
Genetics of racing performance in the Japanese Thoroughbred horse:: II. Environmental variation of racing time on turf and dirt tracks and the influence of sex, age, and weight carried on racing time.赛马比赛表现的遗传学研究: II. 草地和泥地赛道赛马时间的环境变化以及性别、年龄和负重对赛马时间的影响。
J Anim Breed Genet. 1994 Jan 12;111(1-6):128-37. doi: 10.1111/j.1439-0388.1994.tb00446.x.
3
A Pragmatic Historical Assessment Tool: A New Systematic Framework for the Collation and Evaluation of Documented Empirical Effectiveness and Safety of Traditional Plant Medicines in the European Materia Medica.实用历史评估工具:一种新的系统框架,用于整理和评估欧洲药用植物中传统植物药的经验有效性和安全性。
Complement Med Res. 2023;30(4):340-353. doi: 10.1159/000531021. Epub 2023 Jun 6.
4
Effectiveness of Mindfulness-Based Stress Reduction as a Nondrug Preventive Intervention in Patients with Migraine: A Systematic Review with Meta-Analyses.正念减压作为一种非药物预防偏头痛的干预措施的有效性:系统评价和荟萃分析。
Complement Med Res. 2023;30(6):525-534. doi: 10.1159/000534653. Epub 2023 Oct 31.
5
Retracing the COVID-19 Pandemic in Germany from a Public Perspective using Google Search Queries Related to "coronavirus".从公众视角出发,利用与“冠状病毒”相关的谷歌搜索查询来追溯德国的 COVID-19 大流行。
Gesundheitswesen. 2021 May;83(5):e9-e14. doi: 10.1055/a-1398-5417. Epub 2021 Apr 16.
6
Clinical Analysis of Primary Nephrotic Syndrome Complicated by Plastic Bronchitis in Children.儿童原发性肾病综合征并发弹性假黄瘤病的临床分析
Klin Padiatr. 2021 Mar;233(2):63-68. doi: 10.1055/a-1288-3670. Epub 2021 Mar 8.
7
How Physicians and Nursing Staff Perceive Effectiveness and Tolerability of Bryophyllum Preparations: An Online Survey in an Anthroposophic Hospital.医生和护理人员如何看待落地生根属植物制剂的有效性和耐受性:一所人智学医院的在线调查
Complement Med Res. 2024;31(2):116-123. doi: 10.1159/000536015. Epub 2024 Jan 6.
8
The Use of Complementary and Alternative Medicine and Coping with Stress by Patients with Gynecological Cancer: A Cross-Sectional Study in Türkiye.妇科癌症患者使用补充替代医学和应对压力的情况:土耳其的一项横断面研究。
Complement Med Res. 2023;30(6):502-516. doi: 10.1159/000534707. Epub 2023 Nov 20.
9
Characteristics and Effects of Chinese Herbal Medicine in the Management of Female Infertility: A Hospital-Based Study.中药在女性不孕症管理中的特点和效果:一项基于医院的研究。
Complement Med Res. 2023;30(6):481-491. doi: 10.1159/000534590. Epub 2023 Nov 1.
10
[Cardiodoron® bei Patienten mit Schlafstörungen - Ergebnisse einer prospektiven Beobachtungsstudie].[心达隆®用于睡眠障碍患者——一项前瞻性观察研究的结果]
Complement Med Res. 2017;24(1):15-25. doi: 10.1159/000452236. Epub 2016 Nov 11.

引用本文的文献

1
The severity of respiratory syncytial virus infection in children during the SARS-CoV-2/COVID-19 pandemic: A nationwide study of 11,915 cases in Germany.2019冠状病毒病大流行期间德国儿童呼吸道合胞病毒感染的严重程度:一项针对11915例病例的全国性研究
Infection. 2025 Apr;53(2):561-572. doi: 10.1007/s15010-024-02385-9. Epub 2024 Sep 10.
2
Acute care pathway assessed through performance indicators during the COVID-19 pandemic in OECD countries (2020-2021): a scoping review.经合组织国家在2019-2021年新冠疫情期间通过绩效指标评估的急性护理途径:一项范围综述
BMC Emerg Med. 2024 Jan 26;24(1):19. doi: 10.1186/s12873-024-00938-7.

本文引用的文献

1
[Not Available].[无可用内容]。
Gesundheitswesen. 2020 Dec;82(12):941-943. doi: 10.1055/a-1288-7064. Epub 2020 Dec 10.
2
[COVID-19: Special Challenges for Theoretical and Practical Public Health].[新冠疫情:理论与实践公共卫生面临的特殊挑战]
Gesundheitswesen. 2020 Nov;82(11):829-835. doi: 10.1055/a-1276-0847. Epub 2020 Nov 13.
3
Medical Emergencies During the COVID-19 Pandemic.新冠疫情期间的医疗紧急情况。
Dtsch Arztebl Int. 2020 Aug 17;117(33-34):545-552. doi: 10.3238/arztebl.2020.0545.
4
The Impact of COVID-19 Pandemic on Psychiatric Emergency Department Visits - A Descriptive Study.COVID-19 大流行对精神科急诊就诊的影响 - 一项描述性研究。
Psychiatr Q. 2021 Jun;92(2):621-631. doi: 10.1007/s11126-020-09837-z.
5
Patient response, treatments, and mortality for acute myocardial infarction during the COVID-19 pandemic.COVID-19 大流行期间急性心肌梗死患者的反应、治疗和死亡率。
Eur Heart J Qual Care Clin Outcomes. 2021 May 3;7(3):238-246. doi: 10.1093/ehjqcco/qcaa062.
6
COVID-19 pandemic: implications on the surgical treatment of gastrointestinal and hepatopancreatobiliary tumours in Europe.新型冠状病毒肺炎大流行:对欧洲胃肠道及肝胆胰肿瘤外科治疗的影响
Br J Surg. 2020 Aug;107(9):e301-e302. doi: 10.1002/bjs.11751. Epub 2020 Jun 10.
7
Psychiatric emergency department volume during Covid-19 pandemic.新冠疫情期间精神科急诊科就诊量
Am J Emerg Med. 2021 Mar;41:233-234. doi: 10.1016/j.ajem.2020.05.088. Epub 2020 Jun 1.
8
Admissions to Veterans Affairs Hospitals for Emergency Conditions During the COVID-19 Pandemic.因 COVID-19 疫情而入住退伍军人事务部医院的急诊病人。
JAMA. 2020 Jul 7;324(1):96-99. doi: 10.1001/jama.2020.9972.
9
Admission of patients with STEMI since the outbreak of the COVID-19 pandemic: a survey by the European Society of Cardiology.COVID-19 大流行期间 STEMI 患者入院情况:欧洲心脏病学会调查。
Eur Heart J Qual Care Clin Outcomes. 2020 Jul 1;6(3):210-216. doi: 10.1093/ehjqcco/qcaa046.
10
The emergency department in the COVID-19 era. Who are we missing?新冠疫情时代的急诊科。我们遗漏了谁?
Eur J Emerg Med. 2020 Aug;27(4):305-306. doi: 10.1097/MEJ.0000000000000718.

[新型冠状病毒肺炎疫情对某专科医院急诊科收治情况的影响]

[Impact of COVID-19 Outbreak on Emergency Department Admissions in a Specialized Hospital].

作者信息

Stöwhas Mathias, Lippert Hans

机构信息

Medizincontrolling, KMG Kliniken SE, Bad Wilsnack, Deutschland.

Fakultät Gesundheitswissenschaften , MSB Medical School Berlin GmbH, Berlin, Deutschland.

出版信息

Gesundheitswesen. 2021 Apr;83(4):265-273. doi: 10.1055/a-1384-0508. Epub 2021 Mar 17.

DOI:10.1055/a-1384-0508
PMID:33733450
原文链接:https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8043597/
Abstract

EINLEITUNG

Als Reaktion auf die Corona-Pandemie fand im Frühjahr 2020 ein gesellschaftlicher Stillstand statt. Untersucht werden soll, wie diese Pandemie-Maßnahme auf die Bevölkerung eines ländlich geprägten, strukturschwachen Bundeslandes am Beispiel der Notaufnahmefallzahlen eines Schwerpunktversorgers gewirkt hat.

METHODEN

Abruf von anonymisierten aggregierten Routinedaten und Auswertung der Phasen "Vergleich" (03.07.2019-15.03.2020), Corona-Phase 1" (16.03.2020-06.05.2020) und "Corona-Phase 2" (07.05.2020-31.07.2020).

ERGEBNISSE

Auswertung von 24977 Patientendaten (2493 Patienten Corona-Phase 1/5106 Patienten Phase 2). 53% der Patienten sind älter als 50 Jahre, ca. 30% älter als 70 Jahre. Regulär suchen 67,6 Patienten die Notaufnahme je Tag auf. In der Corona-Phase 1 reduziert sich die Zahl um 19,7 Patienten/Tag; in der Phase 2 sind 8,2 Patienten/Tag weniger als in der Vergleichsgruppe - bei insgesamt unveränderter Altersstruktur. 56% der Patienten suchen eigenständig (Selbstvorstellung) die Notaufnahme auf, 24% auf Veranlassung eines Vertragsarztes, 17% werden durch den Rettungsdienst (Notarzt, RTW) vorgestellt. Besonders auffällig ist der Fallzahlrückgang bei den Patienten, die sich selbst in der Notaufnahme vorstellen und vom Kassenarzt eingewiesen werden. Die Fallzahlen über den Rettungsdienst (NEF, RTW) sind relativ stabil - bzw. in der 2. Corona-Phase anteigend (Notarzt+7%, RTW+36%). Das Hauptdiagnosespektrum der aus der Notaufnahme stationär aufgenommenen Patienten umfasst bei den Vertragsarzteinweisungen und Selbstvorsteller 375 bzw. 360 ICD-10-GM Dreistellergruppen. Hierbei reduzieren sich typische Notfallerkrankungen deutlich (Hirninfarkt (I63) -52%, Herzinfarkt (I21) -61%, Cholelithiasis (K80) -75% bei Selbstvorstellungen/Vorhofflimmern (I48) -55%, akute Bronchitis (J20) - 35%, Gastroenteritis (A09) -48% bei Vertragsarzteinweisungen - jeweils Corona-Phase 1 zu Vergleichsgruppe). Diese Fallzahlverluste sind überwiegend in der Corona-Phase 2 persistent (Hirninfarkt (I63) - 29% bei Selbstvorstellern) und nur z. T. reversibel (Herzinfarkt (I21)+10%).

SCHLUSSFOLGERUNG

Eine Reduktion von Notfallkontakten, die nicht final durch den Pandemieverlauf erklärbar ist, v. a. der Selbstvorstellungen, Kassenarztvorstellungen fanden statt. Die Reduktion der Fallzahlen v. a. der überwiegend älteren Patienten, die selbstständig oder über den Kassenarzt vorgestellt wurden, überwog den Anteil des professionellen Rettungsdienstes deutlich. Es kann vermutet werden, dass Pandemie-Maßnahmen selbst zu diesem Effekt - trotz ausreichender medizinischer Ressourcen- geführt haben. "Infektionsangst" als alleiniges Erklärungsmodell überzeugt nicht, da in Mecklenburg die Pandemie einen sehr milden, fallzahlschwachen Verlauf ohne Hotspot-Ereignisse in Krankenhäusern hatte. Untersuchungen zur Entscheidungsfindung der Bevölkerung bei Notfällen im weiteren Pandemieverlauf sind notwendig.

BACKGROUND

Extensive lockdown restrictions were implemented by the government to cope with the COVID-19 pandemic situation.

OBJECTIVES

We investigated whether and how access to the emergency department (ED) changed during the COVID-19 outbreak compared to baseline parameter in a hospital in the county Mecklenburg in Germany.

MATERIALS AND METHODS

Data on patients who accessed the ED in "Corona - Phase 1" (16.03.2020-06.05.2020) and "Corona - Phase 2" (07.05.2020-31.07.2020) were collected and compared with the"pre-Covid-era" (03.07.2019-15.03.2020).

RESULTS

Data on 24,977 patients were evaluated; of these, 2493 patients in the Corona-Phase 1 and 5106 patients in the Corona-Phase 2 periods. Among these patients, 53% patients were older than 50, 30% older than 70 years. Normally 67.6 patients/day (p/d) visit the ED. This value decreased to 19.7 p/d in Phase 1 and 8.2 p/d in phase 2. 24% of the patients were referred by the GP, 56% presented themselves and 17% by the rescue service. Wo observed a decline of stroke cases by 52%, heart attacks by 61% and atrial fibrillation by 55% in Phase 1. The decline of cases mainly persisted in phase 2 (e. g. stroke 29%).

CONCLUSIONS

Access to the ED decreased during the COVID-19 outbreak especially by patients who presented to the ED by themselves or referred by the GP - these were more than those brought into the ED by the rescue service. Based on literature and our own data, we suspect the lockdown restrictions could be responsible for the observed decrease of cases, too. In the context of the mild course of COVID-19 cases in Mecklenburg, these results are surprising. Further studies regarding whether and how the population used the ED should be performed.

摘要

引言

作为对新冠疫情的应对措施,2020年春季实施了社会封锁。本研究旨在以一家重点医疗机构的急诊病例数为例,探讨这一疫情防控措施对一个农村人口占比高、结构薄弱的联邦州的居民产生了怎样的影响。

方法

调取匿名汇总的常规数据,并对“对照期”(2019年7月3日至2020年3月15日)、“新冠疫情第1阶段”(2020年3月16日至2020年5月6日)和“新冠疫情第2阶段”(2020年5月7日至2020年7月31日)进行评估。

结果

对24977例患者数据进行评估(新冠疫情第1阶段2493例患者/第2阶段5106例患者)。53%的患者年龄超过50岁,约30%的患者年龄超过70岁。正常情况下,每天有67.6名患者前往急诊。在新冠疫情第1阶段,这一数字降至每天19.7例;在第2阶段,每天比对照组减少8.2例——总体年龄结构未变。56%的患者自行前往急诊(自我就诊),24%由签约医生转诊,17%由急救服务机构送来。特别值得注意的是,自我就诊且由法定医保医生转诊的患者数量减少。通过急救服务机构送来的病例数(急救医生、急救医疗服务)相对稳定——在新冠疫情第2阶段略有上升(急救医生+7%,急救医疗服务+36%)。因急诊入院的患者的主要诊断谱在签约医生转诊和自我就诊患者中分别涵盖375和360个ICD-10-GM三位数组。在此,典型的急诊疾病明显减少(自我就诊时脑梗死(I63)-52%,心肌梗死(I21)-61%,胆结石(K80)-75%/房颤(I48)-55%,急性支气管炎(J20)-35%,肠胃炎(A09)-48%,签约医生转诊时——均为新冠疫情第1阶段与对照组相比)。这些病例数的减少在新冠疫情第2阶段大多持续存在(自我就诊时脑梗死(I63)-29%),仅有部分病例数可逆转(心肌梗死(I21)+10%)。

结论

急诊接触量减少,且无法完全用疫情发展来解释,尤其是自我就诊和法定医保医生转诊的情况。主要是自行或由法定医保医生转诊的老年患者病例数的减少明显超过专业急救服务的占比。可以推测,尽管有足够的医疗资源,疫情防控措施本身导致了这一结果。仅以“感染恐惧”作为解释模型并不令人信服,因为在梅克伦堡,疫情呈非常温和、病例数较少的态势,医院未出现热点事件。有必要对疫情后期民众在紧急情况下的决策进行调查。

背景

为应对新冠疫情形势,政府实施了广泛的封锁限制措施。

目的

我们调查了德国梅克伦堡县一家医院在新冠疫情期间,与基线参数相比,急诊科的就诊情况是否以及如何发生了变化。

材料与方法

收集了“新冠疫情第1阶段”(2020年3月16日至2020年5月6日)和“新冠疫情第2阶段”(2020年5月7日至2020年7月31日)期间急诊科就诊患者的数据,并与“新冠疫情前时期”(2019年7月3日至2020年3月15日)进行比较。

结果

对24977例患者的数据进行了评估;其中,新冠疫情第1阶段有2493例患者,第2阶段有5106例患者。在这些患者中,53%的患者年龄超过50岁,30%的患者年龄超过70岁。通常每天有67.6名患者就诊急诊科。这一数值在第1阶段降至19.7例/天,在第2阶段降至8.2例/天。24%的患者由全科医生转诊,56%为自行就诊,17%由急救服务机构送来。在第1阶段,观察到中风病例减少了52%,心脏病发作减少了61%,房颤减少了55%。病例数的下降主要在第2阶段持续(例如中风为29%)。

结论

在新冠疫情期间,急诊科的就诊量减少,尤其是自行就诊或由全科医生转诊的患者——这些患者多于由急救服务机构送来的患者。根据文献和我们自己的数据,我们怀疑封锁限制措施也可能是观察到的病例数减少的原因。鉴于梅克伦堡新冠病例的温和病程,这些结果令人惊讶。应进一步研究民众是否以及如何使用急诊科。